Tämä postaus on tehty kaupallisessa yhteistyössä ABC:n ja Indieplacen kanssa.
Terveiset Tampereelta! Tultiin tänne pariksi yöksi (ja samalla niihin Ti-Ti Nallen videokuvauksiin) myöhään eilen illalla!
Hei muistatteko tasan vuosi sitten, kun kysyin blogissa ABC:n puolesta (täällä) kaupallisessa yhteistyössä, että mitä uusia palveluita te haluaisitte tehdä ABC:llä mobiilisovelluksen kautta. ABC siis halusi asiakkailta aitoja kehitystoiveita. Ja yleisin toive tällä tontilla oli ruoan ennakkotilaus: että jo matkalla ollessa voisi tilata seuraavalle ABC:lle ruoat, ja ne olisivat sitten valmiina odottamassa. Uuuu, miten mahtava palvelu! Sellaista mekin käytettäisiin!
Ja siis arvatkaa mitä – tai oletteko huomanneet? – nyt se palvelu on olemassa!!!
Ihan hui-ke-aa päästä oikeasti vaikuttamaan palveluihin omalla vakkaripysähdyspaikalla, kiiiiiiiitos kaikille tuota loistoideaa ehdottaneille! Ja kiitos myös ABC:lle, että kuuntelitte meitä ja kehititte tämän palvelun!
Eilisellä ilta-ajomatkalla meillä oli täydellinen tilaisuus testata tätä uutta ennakkotilauspalvelua. Vaikka matka sinänsä ei ollut hurjan pitkä (Hki-Tre), niin se ajoittui juuri illan kriittisille tunneille, jolloin pitäisi ehtiä syödäkin – ja päästä sitten suoraan kyläpaikassa nukkumaan, jotta ilta ei veny ihan mahdottoman pitkäksi.
Tällaisissa tilanteissa me tavallisestikin pysähdytään aina ABC:llä, yleensä Riihimäellä Tampereelle mennessä. Mutta nyt se voisi onnistua siis vieläkin nopeammin, kun ruokien valmistumista ei tarvitse odottaa – kun tilaa ne ennakkoon jo mobiilisovelluksella!
Suoraan siis ABC:n ruokapöytään, jea!
Meiltä ajaa Riihimäen ABC:lle vain noin tunnin verran, joten me päädyimme tilaamaan ruoat lähtiessä, kotiparkkiksella. Muuten Joel olisi voinut tilata matkalla siitä matkustajan paikaltakin (minä siis ajan), mutta minä halusin, että tilaamisesta otetaan kuva. Heh. Voi some sentään.
Joten kuvattiin tilattiin jo lähtiessä.
Tilatessa myös määritellään aika, että koska ollaan perillä siellä ABC:lla ja syömisvalmiina.
Yksi käyttövinkki muuten juuri tähän liittyen: ajan määrittelyssä ei kannata olla liian optimistinen liikenteen ja ajoajan suhteen. ABC:n keittiö ei nimittäin voi säilyttää ruokaa kymmentä minuuttia enempää – ja tämä siis tietysti johtuu ihan ruokaturvallisuussyistä. Eli kannattaa arvioida aika sillä tavalla, että varmasti on sitten perillä, kun ruoka on valmis!
Itse ajaaköröttelin rekan takana rauhassa, kunnes Joel kertoi minulle tämän. Nipin napin kuitenkin ehdittiin juuri oikeaan aikaan!
Ja sitten tultiinkin jo perille Riihimäen ABC:lle – ja suoraan ruokapöytään!
Systeemi nimittäin toimii niin, että pöytään päästyä mobiilisovellukseen syötetään pöydän numero…
…ja viuh vaan ruoka tuodaan pöytään saman tien.
Tämä oli mulle positiivinen yllätys! Olin kuvitellut, että pitää kuitenkin jonottaa vaikka tiskille hakemaan ruoka-annoksia. Mutta ei – pöytiintarjoiluna tulee, huippua!
Me ei ehditty itse asiassa syöttää edes sitä numeroa sovellukseen, kun ruoka jo tuotiin pöytään. Keittiöstä nimittäin nähtiin, että tuolta tulee kaksi lasta ja kaksi aikuista juuri sopivaan aikaan. Ilmeisesti tämä oli heillekin sen verran uusi juttu, että he ihan odottivat, että tilaajat saapuvat.
Superystävällinen (tämä kiinnitti ihan huomiota!) henkilökunta kiikutti siis annokset meille pöytään juuri, kun me asetuttiin istumaan.
Täytyy kyllä sanoa, että nyt oli helpoksi ja sujuvaksi tehty ruokailu ja koko pysähdys, VAU!
Ruokakin oli tosi hyvää, erityisesti mun pizza aiheutti pöytäkunnassa suurta annoskateutta. Lapset rohmusivat kaikki mun reunat, hah. Kasvissyöjälle olisi muuten ollut tarjolla useitakin vaihtoehtoja (senkin takia tykkään ABC:stä niin paljon!), kuten falafel-hampurilainen tai lämmin härkäpapuleipä, mutta mulla oli eilen illalla just täydellinen fantasiapizzaolo.
Ja oli ihan tosi-tosi hyvä pizza! Aurajuusto-punasipuli-tomaatti-rucola-NAM.
Yllättävän nopeasti sujuneen ruokailun jälkeen käytiin vielä ostamassa aamupalatarvikkeet…
…ja tankkaamassa.
”Ota sellainen ”olen vihdoinkin siirtynyt nykyaikaan ja käytän mobiilitankkausta” -tuuletusasento tähän kuvaan”, Joel kannusti, kun minä tankkasin.
Ja minähän hei otin! Wohoo!
Eli olen nyt tosiaan ottanut käyttöön myös tuon mobiilitankkaamiseen. Näin kesäiltana hyöty ei ole ehkä niin merkittävä, mutta ai että varsinkin kalsealla säällä helpottaa, kun ei tarvitse värjötellä siinä automaatilla pin-koodeja näppäilemässä.
Hei nykyaika! Minäkin olen (ajoittain) täällä!
Mutta kymmenen pistettä (ja se klassinen papukaijamerkki hyvästä palvelusta Riihimäen ABC:llä) tuosta ruoan ennakkotilausmahdollisuudesta. Kokeilkaa sitä! Me ihan sataprosenttisen varmasti ollaan sen käyttäjiä tästä eteenpäin… öööh niinku aina pysähtyessä ja syödessä.
Hei ja huomautuksena vielä, että tuo ruoan ennakkotilaamismahdollisuus on uusi juttu ja se on otettu ABC:lla käyttöön asteittain (11.6. alkaen), joten ihan jokaisella asemalla tätä mahdollisuutta ei vielä ole – mutta kuulemma ainakin 56 asemalla jo on! Ja lisää tulee. Eli kannattaa tietysti siinä tien päällä tsekata, että millä asemilla se on jo käytössä. Tuon ominaisuuden näkee sieltä mobiilista, ja itse tarkistin myös sen ennakkoon ihan ABC:n nettisivuilta karttahaulla täppäämällä päälle hakuehdon ”ABC mobiili ruoan ennakkotilaaminen”.
Sitten testaamaan, suosittelen! Puutalobabyn Instagramiin tulee muuten pian pieni kilpailu, jossa kerätään käyttäjien kokemuksia ja palautetta tästä palvelusta, palkintona arvotaan 20 euron S-ryhmän lahjakortti. Instaan siis, vink vink!
Kaupallinen yhteistyö: ABC ja Indieplace
10
Anna
4.7.2019 at 20:06Tuo pöytiin tarjoilu oli hieno bonus! Haluan kyllä päästä kokeilemaan tätä. Yleensä olen Matkakeitaan fani ja kartan ABC:ketjua jos on matkakeidas saatavilla. Ihan jo esim. vessojen siisteyden takia. Mutta ABC:n ruuat on kyllä yleensä aika hyviä (kuten myös matkakeitaan lounasbuffetti <3 ) joten varmasti kun kesällä ajellaan niin tulee tilaisuuksia testata tätä.
krista
6.7.2019 at 11:35Joo todella! Mä olisin kuvitellut, että tosiaan ABC:lle tullessa pitää jonottaa sitten tiskiltä hakemaan/ilmoittautumaan/jotainvastaavaa, mutta tuo sovellukseen pöytänumeron laittaminen oli kyllä sellainen viimeinen VAU-efekti. Oli selvästi ajateltu ihan loppuun asti tuo palvelu!